1394-07-26 09:58
1182
2
22230

اهمیت حجاب در جامعه اسلامی از نگاه اهل سنت و تشیع

حجاب همواره بخش عمده از رسالت انبیاء و علما بوده است زیرا حفظ حجاب به حذف بسیاری از گناهان کمک می کند. اهمیت حجاب تا آنجایی است که در بسیاری از روایات به آن توجه ویژه‌ای شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از اسپی دژ، حجاب همواره بخش عمده از رسالت انبیاء و علما بوده است زیرا حفظ حجاب به حذف بسیاری از گناهان کمک کرده و رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته می‌پردازد. اهمیت حجاب تا آنجایی است که در بسیاری از روایات به آن توجه ویژه‌ای شده است.

به همین منظور به سراغ امام جمعه اهل سنت، امام جمعه اهل تشیع و دو شهروند انبارالوم آق‌قلا رفته تا نظر آن‌ها را در این خصوص جویا شویم.

حاج آخوند امدادی امام جمعه اهل سنت شهر انبارالوم آق‌قلا در خصوص اهمیت حجاب به خبرنگار ما گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید همانند زنانی که در عهد جاهلیت می‌زیستند برهنه و آشکار نباشید. بنابراین ما باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم و پوشیدن لباس‌هایی که‌شان حجاب را حفظ نمی‌کنند پرهیز نماییم.

 امدادی آق قلا

وی افزود: رسول خدا می‌فرمایند من در قیامت دو دسته از مردم را شفاعت نمی‌کنم مردان و زنانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند از شفاعت من در روز قیامت محروم می‌مانند ما باید بکوشیم تا حجاب خود را رعایت کنیم تا از شفاعت پیامبر مکردم اسلام (ص) در روز قایمت برخوردار شویم.

حجت الاسلام شیخی امام جمعه تشیع شهر انبارالوم آق‌قلا نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت :حجاب یکی از ضروریات دین اسلام برای حفظ شخصیت زن و رسیدن به مراحل رشد و تکامل معنوی است.

وی افزود : برخلاف غرب که حجاب را محدودیت برای زن می‌دانند اما در واقع حجاب یک زمینه‌ای برای رشد و تعالی اجتماعی اخلاقی و حتی سیاسی زن خواهد بود .

امدادی آق قلا

امام جمعه تشیع شهر انبارالوم آق‌قلا ادامه داد : اگر زن حجاب داشته باشد و مراقب حدود شرعی خود باشد از تعرض بدخواهان حفظ و به اهداف عالی خود می‌رسد. پس حجاب وسیله‌ای برای کمک به زن برای حضور در بهشت تعالی است نه اینکه محدودیت و عقب ماندگی برای زن ایجاد کند. غربی‌ها با تبلیغات باطل و گسترده خود این چنین جلوه می‌کنند که حجاب برای زن محدودیت را به همراه دارد.

یکی از شهروندان آق‌قلایی نیز در خصوص اهمیت حفظ حجاب در جامعه به خبرنگار ما گفت :حجاب یکی از آموزه‌های اصلی دین مبین اسلام است که هر مسلمانی باید به آن پایبند باشد از فواید حجاب می‌توان به حفظ بنیان خانواده اشاره کرد زیرا که این مسئله نقش اساسی در حفظ استحکام کانون خانواده‌ها دارد.

امدادی آق قلا

من به‌عنوان یک مسلمان در یک کشور اسلامی بر خود و خانواده‌ام واجب می‌بینم که در حفظ حجاب کوشا باشم.

شهروند دیگری نیز به خبرنگار ما گفت : از وظایف یک مسلمان است که حجاب خود را رعایت کند. البته حجاب هم برای مردان و هم برای زنان است ولی زنان سهم بیشتری در این آموزه دارند.

امدادی آق قلا

آمار بالارونده طلاق را می‌توان یکی از اثرات بی‌حجابی در جوامع مختلف دانست. من به سهم خودم امیدوارم که بتوانم حجاب خود و خانواده‌ام را حفظ کنم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

behnia

تو اسلام چیزی درباره حق مردم و رسیدگی به مردم گفته نشده؟اینقدی که شما برای حجاب از اسلام مایه میزارید ی بار اسلامتون رو خرج این اختلاس های فراوان آشکار و نهان بکنین و بپرسین چرا؟اسلام فقط واسه حجاب اومده؟اینقد اسلام رو محدود نکنین

2
0
پاسخ
1394-07-27 10:16

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.